Varukorg

0 produkter

Köpvillkor

Dessa villkor gäller för dig som kund hos godisonline.se


godisonline.se    säljer sina varor till Sverige, Danmark, Norge,  Finland & andra utvald Europeiska länder. När du beställer varor hos oss behöver du vara minst 18 år samt visa upp giltig legitimation vid uthämtande av sändelsen. Vi reserverar oss för slutsålda artiklar och förändringar i sortiment innan köp går igenom. Alla bedrägeriförsök polisanmäls och vid misstänkt bedrägeri hävs köpet. Hos oss gäller konsumentköplagen och distansavtalslagen som det går att läsa mer om via Konsumentverket.se. 

Leveransvillkor & frakt

 

Leverans med DHL

Om produkten du köpt finns på lager levererar vi snarast. Vanligen inom 1-5 arbetsdagar. 
Frakt tillkommer och skickas med DHL.
 
Fraktvillkor:
0-60 kg 49 kr DHL Service Point, hämtas på ett ulämningställe nära dig.

Fraktfritt på beställningar över 1000kr med fraktalternativet DHL Service Point 0-60kg  

Över 60 kg - 49 kr, Då skickas varorna på hel eller halvpall med DHL.
                                

Det är upp till mottagaren att ha möjlighet att ta emot detta.
 
Bring Hemleverans - 99 kr, varorna skickas hem till mottagaren efter att Bring och mottagaren har kommit överrens om en tid för utkörning. 
                                      

Hemleverans över 35 kg kostar 149 kr. 
 
 


Mer info om att emot DHL Service Point
https://fspa.dhl.com/LocatorWeb/
DHLs ombud
Ombuden hittar du över hela landet på platser som du besöker varje dag; affären runt hörnet, din närmaste bensinstation eller kiosk. Klicka in dig på https://fspa.dhl.com/LocatorWeb/ för att se ditt uthämtningsställe.
OBS! Om det valda ombudet är fullt förbehåller sig DHL rätten att ändra till ett annat uthämtningsställe i ditt område. 
 


Betalning


Klarnas betalningsalternativ
Tillsammans med Klarna Bank AB (publ), Sveavägen 46, 111 34 Stockholm, Sweden, erbjuder vi följande betalningsalternativ där betalningen görs direkt till Klarna:
Betala inom 30 dagar: Betalningstid är 30 dagar från avsändandet av varorna. Villkoren för betala inom 30 dagar finner du här.


Konto: Klarna Konto är en kontokredit som tillhandahålls av Klarna och som ger kredittagaren möjlighet att delbetala sina köp månadsvis med minst 1/24 (minimum 50 SEK) av totala utnyttjade kreditbeloppet eller i enlighet med de i kassan godkända villkoren. För mer information om Klarna Konto inklusive allmänna villkor och Standardiserad Europeisk konsumentkreditinformation finner du här.


Betala Direkt: Automatisk dragning från ditt bankkonto: baseras på autogiro och ditt konto debiteras ca två bankdagar efter köpet genomförts eller att varan skickats. Villkoren för användande av autogiro finner du här.
Banköverföring: Ditt konto debiteras omedelbart efter att beställningen har lagts.
Du hittar mer information om Klarna här och kan läsa deras användarvillkor här.
För att kunna erbjuda en uppsättning av olika betalningsalternativ behöver vi dela dina person-, kontakt- och orderuppgifter med leverantören av respektive betaltjänst. Vi rekommenderar dig att läsa vår sekretesspolicy [LINK].
Användningen av dessa uppgifter regleras i enlighet med gällande dataskyddslag och Klarnas sekretesspolicy.
Prenumeration

Prenumerera på utvalda produkter.

Prenumerationsartiklarna skickas ut månadsvis och du kan när som helst pausa eller avbryta din prenumeration. Våra prenumerationsartiklar är märkta med texten ”Prenumerationsartikel” på produktbilden. 


Sortiment
Det är möjligt att prenumerera på utvalda produkter i vårt sortiment. Prenumerationer upphör om prenumerationsartikeln utgår ur sortiment. 
Finns det någon uppsäningstid?
Det finns varken bindningstid eller uppsägningstid. Du som kund bestämmer själv när du vill avsluta din prenumeration.
Hur ofta kommer mina prenumerationsartiklar?
Varorna skickas ut en gång i månaden. Du kan logga in på ”Mina sidor” för att se när nästa leveranstillfälle äger rum. 


Hur funger betalningen?
Välj mellan Klarna Faktura eller kortbetalning. Nytt belopp dras eller faktureras i samband med att en ny order skapas. 
Går det att ändra betalsätt efter aktiverad prenumeration?
Det går ej att konfigurera betalsätt i efterhand. Vi rekommenderar därför att du vid ändring av/eller uppdatering av kort avslutar din prenumeration för att sedan påbörja en ny. 


Ångerrätt/reklamation
Som kund hos Godisonline ( A-P Godisonline AB ) har du rätt att ångra ett köp inom 14 dagar från den dag du tog emot varan, eller en väsentlig del av den. Ångerrätt gäller endast om varan är i väsentligen oförändrat skick. Meddelande om retur ska skickas till vår kundservice via mejl senast 14 dagar från mottagandet av varan. Kontakta alltid vår kundservice innan du returnerar varan.


Vill du returnera ett köp rekommenderar vi att du tar kontakt med vår kundservice via mejl senast 14 dagar från mottagandet av varan.

För att snabbare kunna hantera ditt ärende ber vi dig uppge följande information:
- ordernummer
- fakturanummer
- titel på de produkter du vill returnera.


För att returen ska godkännas måste den returnerade varan vara i väsentligt oförändrat skick. Varan bör förpackas väl, lämpligen i sin originalförpackning med tillhörande inneremballage och tillsammans med eventuella tillbehör, transportskador på grund av bristfällig emballering debiteras dig som kund. Sätt inga adresslappar direkt på varans förpackning utan lägg originalkartongen i en annan kartong. Vi ser gärna att du uppger orsak till returen samt returnerar varan tillsammans med fakturan (eller en kopia av fakturan, fram och baksida) detta påskyndar hanteringen utav din retur.
Du måste själv bekosta returporto. Retur får ej ske som postförskott eller efterkrav. Spara ditt inlämningskvitto - tänk på att du ansvarar för returförsändelse! Godisonline åtar sig inget ansvar för transportskador till följd av dålig emballering vid retur.


Paket som ej hämtats ut inom 7 dagar återsänds till Godisonline. Om detta sker debiteras du en avgift på 250 kr per paket för kostnader som Godisonline haft för administration, frakt- och returfraktkostnad, samt hantering. Ej uthämtade paket omfattas inte av ångerrätten. 


Fel vid leverans
Skulle du få en defekt eller fellevererad vara ska du kontakta kundservice direkt för snabbaste service, dock senast inom skälig tid om du som kund varit förhindrat att undersöka varan vid leverans. Vi tar emot felanmälan och återkommer med returanvisningar. Vid försäljning till konsument (privatperson) gäller enligt konsumentköplagen att Godisonline  vid köp gjort av konsument ska avhjälpa felet eller företa omleverans om det kan ske utan oskälig kostnad eller olägenhet för Godisonline . Godisonline   har vidare alltid rätt att på egen bekostnad avhjälpa felet, t.ex. genom reparation, eller byta mot en felfri vara.


Skadade varor
När du reklamerar skadat gods är det viktigt att du skickar in bilder på skadan till vår supportmail på info@Godisonline.se. Glöm ej att skicka med övrig info om din order som kan hjälpa oss att fastställa skadans uppkomst. 
 


Ät Smart & Snart-sortiment 
På Godisonline anstränger vi oss för att ta ett miljöansvar och undviker därför att slänga varor som fortfarande håller hög kvalitet. Istället lägger vi dem i Ät Smart-kategorin där vi säljer dem till ett lägre pris till miljömedvetna konsumenter.

Genom att handla varor ur vårt Ät Smart-sortiment gör du en insats för miljön och hjälper till att minska det enorma matsvinnet. Kort sagt, du blir en miljökämpe! 
Kika efter vår runda Ät Smart-boll i produktbilder samt bäst före-datum inne på artikeln.